First days - Reisverslag uit Prince George, Canada van Renske Os - WaarBenJij.nu First days - Reisverslag uit Prince George, Canada van Renske Os - WaarBenJij.nu

First days

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

25 Augustus 2014 | Canada, Prince George

De wekker ging zaterdag om 6 uur, laatste dingen in mijn koffers gedaan en toen richting schiphol met papa en mama, nienke, Jitske, Kelvin en Roos! We waren een beetje laat met het afscheid nemen dus ik werd omgeroepen dat ik zorgde dat het vliegtuig vertraging kreeg... Dus ik rennen. Val ik onderweg 2 keer dus ik dikke knieen. Dan laat ik ook nog is mijn handbagage koffertje staan bij de laatste security... Gelukkig kwam ik er op tijd achter en hebben ze hem nog kunnen ophalen voor mij! Verder ging de vlucht naar Londen helemaal goed. Eenmaal aangekomen in Londen kwam er een "staff-member" van STS naar me toe om me mee te nemen naar de rest van de groep. Aan de praat geraakt met een paar Italianen en ben daar verder ook de hele dag mee om gegaan. Vliegen naar Vancouver ging ook helemaal goed! Alleen op Vancouver was het allemaal wat minder. We moesten eerst een half uur in de rij staan om een papier te laten checken over als je koffer kwijt is ofzo. Daarna naar onze bagage, en toen nog iets van 2 uur in de rij bij de immigratie. Dus dat betekende dat we onze vlucht miste. Dus die werd om geboekt naar 21:20. Dus uiteindelijk was ik pas om elf uur (Canadese tijd) in Prince George in plaats van 7 uur...

Gister mijn eerste dag hier gehad. 's Ochtends een wandeling gemaakt met de hond en Debbie (mijn hostmoeder) naar mijn school en weer terug en verder heel rustig aan gedaan. 's Middags hebben we wat boodschappen gedaan. Na het boodschappen doen (6 uur ofzo) was ik echt helemaal kapot. Maar ik wilde vol houden zodat ik sneller over mijn jetlag heen kwam. Dus toen we om 9 uur klaar waren met eten ben ik bijna meteen naar bed gegaan en heb tot 9 uur vanochtend geslapen.

Vandaag hebben we een wandeling gemaakt met mensen die Debbie kent. Waar we 1 moeder "deer" met 2 kinderen! Zij hebben ook twee exchange studenten in huis, 1 uit Denemark en 1 uit Duitsland en daarna nog even wat gedronken met ze in een leuk cafetje. Al (de hostvader) is vandaag ook gekomen, hij was aan het rondrijden op zijn motor met een vriend.

Voor morgen staat nog niks op de planning. Woensdag komt Fanni aan uit Ottowa dus die moeten we dan van het vliegveld ophalen!

Foto's plaats ik zo op facebook, is makkelijker want hier kunnen niet zoveel foto's op.

  • 26 Augustus 2014 - 14:54

    Papa:

    Leuk verslag van je eerste ervaringen 'alleen' op reis. Was het ver lopen naar school? Was het een leuke school om te zien? Ben je al in de school geweest?
    Waar heb je dat deer gezien: in het bos of gewoonin de stad?

  • 26 Augustus 2014 - 16:00

    Joris:

    Leuk verslag Rens. Keep up the good work.

  • 26 Augustus 2014 - 17:29

    Renske Van Os:

    Het is wel een kwartier lopen naar school denk ik. Maar als Fanni der is moeten we gewoon even kijken hoelang wij er over lopen. Nee school is dicht i.v.m met de staking! Gaan donderdag wel mijn vakken uitkiezen waarschijnlijk.

    Thanks neefiieee

  • 26 Augustus 2014 - 20:20

    Mama:

    Leuk om allemaal te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Prince George

Renske

Ik ga voor 10 maanden naar Canada! Ik zal hier zo vaak mogelijk voor jullie een berichtje plaatsen dat jullie kunnen lezen hoe mijn leven is en wat ik allemaal (voor leuke) dingen doe!!!! xkus

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 668
Totaal aantal bezoekers 5340

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 01 Juli 2015

Prince George, Canada

Landen bezocht: